قيمة سوق خدمات المختبرات السريرية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا تتراوح ما بين 8 إلى 10 مليارات دولار أمريكي

قيمة سوق خدمات المختبرات السريرية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا تتراوح ما بين 8 إلى 10 مليارات دولار أمريكي
https://www.s-maj-news.net/?p=13785678
الزيارات: 511
التعليقات: 0
  • تم إجراء 31.7 مليون تحليل مخبري طبي في عام 2017 في دبي
  • في المتوسط، سجّلت دبي 11.5 مليون مريض داخلي في المستشفيات ومتردد على العيادات الخارجية، حيث أجرى كل مريض 2.7 تحليل مخبري في عام 2017
  • من المتوقع أن يحضر أكثر من 19,600 متخصّص ومهني في مجال المختبرات الطبية معرض ميدلاب 2019، الذي يعتبر أضخم معرض ومؤتمر للمختبرات الطبية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، ما سيعطي دفعة قوية لسوق خدمات المختبرات السريرية في المنطقة

تقدّر قيمة سوق خدمات المختبرات السريرية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا بنحو 8 إلى 10 مليارات دولار أمريكي، وبات ما يقرب من 60% إلى 70% من قرارات الأطباء، فيما يتعلق بتشخيص المرضى وعلاجهم وإدخالهم إلى المستشفيات وصرفهم منها، يعتمد على نتائج التحاليل المخبرية، وفقًا لتقرير جديد صدر قبل انطلاق معرض ومؤتمر ميدلاب 2019.

وباعتباره واحداً من أهم القطاعات في مجال الرعاية الصحية، تتوقع دراسة بحثية من “كوليرز إنترناشيونال” أن ينمو سوق خدمات المختبرات السريرية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا بمعدل سنوي مركّب يتراوح بين 6% إلى 8% حتى عام 2025 تماشياً مع التوقعات العالمية. ويأتي هذا النمو مدفوعاً بنقلة نوعية نحو الرعاية الوقائية بدلاً من الرعاية العلاجية، إلى جانب تأثير عوامل توليد الطلب الرئيسية مثل زيادة عدد السكان وتقدم أعمارهم، وظهور أمراض نمط الحياة، وارتفاع معدل الإصابة بالأمراض الموسمية.

وكشفت الأرقام الواردة في التقرير، الذي يحمل عنوان “خدمات المختبرات السريرية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا لعام 2019” والذي صدر كجزء من سلسلة تقارير سوق ميدلاب، أن عدد المرضى الداخليين في المستشفيات والمترددين على العيادات الخارجية في دولة الإمارات العربية المتحدة (وتحديدًا أبوظبي ودبي) من المتوقع أن يتزايد من 29.3 مليون شخص في عام 2016 إلى 95.3 مليون في عام 2030. وبالمثل، هناك توقعات بأن تصل السعة السريرية في دولة الإمارات إلى 25,300 سرير بحلول عام 2030، صعودًا من 12,500 سرير في عام 2016.

وفي دبي، أجرت مرافق الرعاية الصحية التابعة للقطاع العام حوالي 25.5 مليون تحليل في عام 2017، بينما أجرى قطاع الرعاية الصحية الخاص أكثر من 6.2 مليون تحليل خلال الفترة نفسها. وفي المتوسط، سجّلت دبي 11.5 مليون مريض داخلي في المستشفيات ومتردد على العيادات الخارجية، حيث أجرى كل مريض 2.7 تحليل مخبري في عام 2017.

وفي تعليق له على هذا الموضوع، قال منصور أحمد، مدير عام الرعاية الصحية والتعليم والشراكات بين القطاعين العام والخاص لمنطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا في شركة كوليرز إنترناشيونال: “ستكون للزيادة في عدد المرضى تأثير كبير في الطلب على خدمات المختبرات السريرية في دولة الإمارات، مع استمرار تزايد أهمية مجال المختبرات السريرية. ومع أن سوق خدمات المختبرات السريرية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا لا يزال في مرحلة مبكرة، فإنه يمتلك القدرة على النمو ومواكبة السوق العالمي في السنوات القليلة المقبلة”.

وأضاف منصور: “ربما يكون للتطورات في تقنية المعلومات التأثير الأكبر على مجال المختبرات السريرية من خلال تحسين وزيادة دقة وكفاءة العمليات المخبرية، ما يقلّل من متوسط التكلفة لكل تحليل ويوفر من الوقت اللازم لتقديم نتائج التحليل للمرضى والأطباء”.

وسيُقام معرض ومؤتمر ميدلاب، الذي تنظّمه إنفورما إكزيبيشينز، في الفترة من 4 إلى 7 فبراير 2019 بمركز دبي التجاري العالمي، وسيستقبل أكثر من 19,600 متخصّص ومهني في مجال المختبرات الطبية و670 عارضًا من 46 دولة، سعيًا للارتقاء بقيمة الطب المخبري في تشكيل مستقبل الرعاية الصحية.

ومن جانبه، قال توم كولمان، مدير معارض المجموعة لسلسلة ميدلاب: “في العام الماضي، تم توقيع صفقات بقيمة تزيد عن 166 مليون دولار أمريكي في ميدلاب، ما يدل على ازدهار سوق خدمات المختبرات السريرية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا. ومع استمرار تطور مجال المختبرات السريرية، وطرح تقنيات وتحاليل طبية جديدة في مختبراتنا، نتوقع أن نرى كفاءة أكبر وخدمات مرضى محسّنة على مستوى المختبرات الطبية في المنطقة”.

لتحميل تقرير “خدمات المختبرات السريرية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا لعام 2019″، يُرجى زيارة الرابط:https://www.medlabme.com/en/forms/mena-clinical-laboratory-services-2019-report.html

الخبر بالانجليزي

 

MENA clinical laboratory services market worth $8 – $10 billion, according to new report

 

  • In the UAE, 31.7 million medical laboratory tests were performed in 2017 in Dubai alone
  • On average, a patient in Dubai has undergone 2.7 laboratory tests in 2017, as 11 .5 million inpatients and outpatients were encountered in Dubai
  • More than 19,600 medical laboratory trade professionals expected to attend MEDLAB 2019 –  the MENA region’s largest medical laboratory exhibition and congress –  further boosting the clinical laboratory services market in the region

 

Dubai, United Arab Emirates, 22nd January 2019: The MENA (Middle East & North Africa) region’s clinical laboratory services market is estimated to be worth around $8 – $10 billion – with approximately 60% – 70% of doctor’s decisions regarding a patients diagnosis, treatment, hospital admission and discharge now based on laboratory test results, according to a new report published ahead of MEDLAB 2019.

 

As one of the most important segments in the healthcare industry’s value chain, the research from Colliers International predicts the clinical laboratory services market in MENA is expected to grow at a CAGR of 6% – 8% until 2025 in line with global projections. Driving this growth is a paradigm shift towards preventative care rather than curative care, as well as the effect of key demand generators such as an ageing and increasing population, the emergence of lifestyle diseases and a high incidence of seasonal diseases.

Figures from the report titled “Clinical Laboratory Services in the MENA Region 2019” and published as part of the MEDLAB Market Report series, revealed the number of inpatients and outpatients in the UAE (Abu Dhabi and Dubai) is expected to grow from 29.3 million in 2016 to 95.3 million in 2030. Similarly, the UAE is projected to have a bed capacity of 25,300 by 2030, up from 12,500 in 2016.

In Dubai, public sector healthcare facilities conducted around 25.5 million tests in 2017 while the private healthcare sector performed over 6.2 million tests during the same period. On average, a patient in Dubai had undergone 2.7 laboratory tests in 2017 as 11.5 inpatients and outpatients were encountered in Dubai.

Commenting, Mansoor Ahmed, Director Healthcare, Education & PPP for MENA Region at Colliers International, said: “The increase in the number of patients will have a significant impact on the demand for clinical laboratory services in the UAE as the importance of the clinical laboratory industry continues to grow. Although the MENA clinical laboratory services market is still in a nascent stage, it has the ability to grow and catch up with the global market in the next few years.”

Mansoor also added: “Advancements in Information Technology (IT) will perhaps have the greatest impact on the clinical laboratory industry through improving and enhancing the accuracy and efficiency of laboratory operations, decreasing the average cost per test and decreasing the lead time to providing test results to the patients and doctors.”

Organised by Informa Exhibitions, MEDLAB Exhibition & Congress takes place from 4 – 7 February 2019 at the Dubai World Trade Centre and will welcome more than 19,600 medical laboratory trade professionals and 670 exhibitors from 46 countries in an effort to develop the value of laboratory medicine in shaping the future of healthcare.

“Last year, more than $166 million worth of deals were signed at MEDLAB highlighting the buoyancy of the clinical laboratory service market in the MENA region. As the status of the clinical laboratory industry continues to evolve, and new technologies and new medical tests are introduced in our laboratories, we will expect to see greater efficiency and improved patient services from the medical laboratories in the region,” said Tom Coleman, Group Exhibition Director, MEDLAB Series.

To download the “Clinical Laboratory Services in the MENA Region 2019” report, please visit https://www.medlabme.com/en/forms/mena-clinical-laboratory-services-2019-report.html

 

 

التعليقات (٠) اضف تعليق

اضف تعليق

بريدك الالكترونى لن نقوم بأستخدامه. الحقول المطلوبه عليها علامة *

You may use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*